23 Mayıs 2011 Pazartesi

Kaseti çıkmadan istifa eden MHP liden açıklamalar.

MHP de istifa olayları , kaseti çıkmadan neden istifa ettiler

Onun video görüntüleri piyasaya çıkmamıştı  , onunla ilgili bir kaset varmı yokmu onuda bilmiyoruz. Gözünü korkutacak bazı tehditler aldığı gerçeği ortada demek ki , yüzünü kızartacak bir hata yapmış olmasınn ve bunun Türk Milleti önünde milyonların önünde ifşa edilmesinden sakınan MHP li milletvekili istifa sebebini açıklıyor. Habertürk de yapılan röpörtaj da ilgili Milletvekilinin ismi verilmezken okuduklarınız  , her an bir tuzağa bir komploya maruz kalabileceğinizi , yıllardın dişinizden tırnağınızdan biriktirdiğiniz emeklerin mal varlıkların uçup gitmesine sebeb olacak gizli kamera kayıtlarınız ortaya çıkabilir.

Dün Muş uçağından indiğim anda duydum MHP istifalarını... İstifa edenlerden biri sevdiğim siyasetçilerden biridir. Hukukumuz eskidir. Sarıldım telefona... Korkunç bir sesle açtı telefonu, açası yoktu belki ama benim aradığımı görünce dayanamadı herhalde... Birden, “Niye istifa ettiniz ki, sizin kasetiniz yok ki ortada” deyiverdim. Sanki kasetin yayınlanıp yayınlanmaması çok önemliymiş gibi... “Var kaçamağım Balçiçek!” dedi sakin bir ses tonuyla. Üstelik karıma da söyledim, “Böyle bir şey yaşadım ve her an ortaya çıkabilir, hazır ol” dedim bundan aylar önce... O da bana, “Ne yaparsan yap ben senin arkandayım, kimse sana hesap soramaz. O bizim özelimiz” diye cevap verdi. Bugüne kadar böylesine sağlam gelmemin sebebi eşimdir yani!

Aramızda şöyle bir konuşma geçti:
-Peki madem kaçamağınız var, niye bugün istifa ettiniz?
-Yayınlanan yeni kaseti görünce durdum birden. Seyrettin mi?
-Hayır seyretmedim ve seyretmeyeceğim. Seyretmek suça ortak olmak gibi geliyor bana.
-O zaman sana o kasette beni neyin rahatsız ettiğini anlatayım. Bizim arkadaş, bir kadının evine gidiyor ve o kadının küçük bir çocuğu var. Bizim arkadaş o çocuğa bir hediye getirmiş. Çocuk ortada, kadın ortada... Bu nasıl bir vicdansızlıktır... O ev garsoniyer değil ki... O kadın bu işten para kazanan biri değil ki... Onu ve çocuğunu deşifre etmek nasıl bir insanlıktır?
-Peki ya sizin durum? Bir gecelik mi?
-Değil. Düşündüm taşındım, beraber olduğum, kaçamak dahi olsa da bir kadının deşifre olması yerine milletvekili olmamayı tercih ederim. Böyle alçaklık olmaz! O kadınların günahı ne? Ortada yaşanan ilişkilerde belki sevgi, hatta aşk varsa kime ne? Bu sadece eşleri ilgilendirir.
-Tamam o zaman, çıkıp deseydiniz ya “Yaşadığım ilişkinin arkasındayım” diye...
-Öyle kolay değil. Evdeki durumlar da var. Eşim her ne kadar “Arkandayım” dese de kolay mı sevgilinin arkasında durup, “Ben bu kadınla bir şeyler yaşadım, kime ne” diyebilmek?
-Ne hissediyorsunuz peki şu anda?
-Hayatımda hiç bu kadar üzgün, bitkin hissetmemiştim kendimi. Öfkeli değilim, üzgünüm. Ben siyaset için çok emek verdim, bu ülke için çok çalıştım, istifa ediş şeklime bak, oldu mu yani?
-Sizce kim var bu işin arkasında?
-Müthiş organize bir iş, öyle iki çapulcu değil. O kadar uzun bizi izlemeye almışlar ki. Bizi, beraber olduğumuz kadınları, cep ve ev telefonlarını dinlemişler. MHP’nin iç hesaplaşması falan değil, büyük iş bu. Ama en çok üzüldüğüm, o kasetlerdeki kadınlar. Hâlâ kendime gelemedim, sürekli o çocuğu düşünüyorum. Kimin ne hakkı var onu böylesine deşifre etmeye... Büyüyünce ne düşünecek? O kadınları öylesine anlatmak, biri öğretmen, diğeri eski bakan eşi... Nasıl bir memlekette yaşıyoruz biz.
-Başbakan diyor ki, “Ancak eşle yaşanan özel hayattır”...
-Başbakan’a sormayacağız nasıl yaşayacağımızı. Bir namus bekçilikleri eksikti. Bu Meclis’te, hatta AKP sıralarında kaçamak yapmayan var mı? Güldürmeyin beni, komik olmasınlar...

MHP’nin istifa eden üst düzey yöneticisiyle konuşma böyle geçti... Kapattıktan sonra düşündüm. Sahiden oradaki kadınların adı bile yok. İsimleri açıklansın anlamında değil, yine tersten anlamayın. Umurunda değil kimsenin. Sanki orta malı onlar. Onlar ve çocukları... Anne ne kadar hatalıdır, çocuk ne kadar işin içine sokulmuştur, kaseti izlemedim, bilemem. Ama bildiğim bir şey var ki, her ne kadar belaltı siyaset erkeklere yönelik devam etse bile, olan yine kadına oluyor.

Örnek mi? Nesrin Baytok... Bugün Deniz Baykal yine aday ve göğsünü gere gere konuyla ilgili yorum bile yapıyor, ya Baytok? O nerede?

Not 1: Herkes kasetin içeriğini konuşuyor; bunu kim yaptı, siyaset nasıl şekillendirilmeye çalışılıyor kimsenin umurunda bile değil. Üzücü...

Not 2: Dün Nazlı Ilıcak söz konusu kaseti nereden izleyebileceğini soruyordu sosyal medyada. Eleştiren olunca da açıkladı, “Gazetecilik gereği izlemek zorundayım” diye. Merak ettim, acaba o kaseti izlemek Nazlı Hanım’ın gazeteciliğine ne kattı? Ben izlemedim, eksik olduğumu da düşünmüyorum doğrusu!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder